28 sty 2014

Szukając szczęścia

Margolota przerwała mieszanie grochówki i zdziwiona wyjrzała przez okienko. Wesoły dźwięk dzwonków, parskanie koni i wrzawa zwiastowały niecodziennych gości.
Tak też było w istocie. Z suto złoconych sań wygramolił się sam Książę i pozostawiając orszak na podwórzu, ruszył do wieśmowej chatki.
-Przyjechałem do ciebie po szczęście! -oświadczył od progu.
-Nie mam twojego szczęścia. -Margo uśmiechnęła się do księcia. -To ty je masz.
-Nie mam go. -zasępił się Książę. -Szukałem go w pałacu, szukałem w mądrych księgach i pytałem o nie astrologów...
-A pytałeś siebie? -mruknęła wieśma i zamieszała grochówkę drewnianą łyżką. -Swoje szczęście znajdziesz w sobie. Tylko w sobie. I tam właśnie powinieneś szukać.
-Ale ty jesteś szczęśliwa! Prawda?
-Tak. Jestem.
-Jesteś szczęśliwa mieszkając w wiejskiej chatce a ja w swoim pałacu nie mogę odnaleźć nawet promyka uśmiechu. Więc może powinienem zamieszkać w takim domu jak ty?
Wieśma westchnęła cicho.
-Na samej granicy wsi jest chatka po pustelniku. Zmarło mu się niedawno to stoi pusta. Porozmawiam z wójtem. Ręczę, że odsprzeda Ci ją za niewielką odpłatą. Jeśli uważasz, że znajdziesz w niej szczęście, szukaj.
-E..nie...Pewnie nie ma w niej łazienki...-bąknął Książę i pożegnawszy się wrócił z orszakiem do swojego pałacu.







Autorem obrazu jest: http://schnette.deviantart.com/art/Letter-for-u-138744888

13 komentarzy:

  1. No właśnie ... nie ma łazienki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. łazienki ze "złotym tronem " :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bajka ma jeszcze dalszy ciąg...ale o tym co stało się z Księciem, dowiecie się za parę dni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Autor: http://schnette.deviantart.com/art/Letter-for-u-138744888 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie! I ile tam podobnych, pięknych ilustracji!!

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Oby i Książę zdążył się owej mądrości nauczyć, nim wróci tu w kolejnej bajce :)

      Usuń
  6. Cóż, może udawanie szukania szczęścia jest łatwiejsze niż po prostu bycie szczęśliwym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już Makuszyński powiedział "i znów poszedł biedaczysko po szerokim szukać świecie tego, co jest bardzo blisko "

      Usuń
  7. I wszystko jasne. Bez łazienki nie ma szczęścia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można jeszcze chodzić za stodołę...chociaż teraz to mocno podwiewa chyba ;)

      Usuń
  8. Bo nie widac tego "co jest bardzo blisko". I łatwiej marudzic, stawiać warunki, niz słuchać siebie.
    Uściski

    OdpowiedzUsuń